اطلاعات پایه صادرات مفتول مس

توسط ادمین
11 دسامبر 2022
1 دقیقه خواندن
صادرات مفتول مس

مفتول مس از جمله محصولات صادراتی ایران است که با استفاده از تجهیزات به‌روز و پیشرفته در کارخانجات سراسر کشور تولید می‌شود.

در واقع صادرات مفتول مس به واسطه کاربردهای گسترده‌ای که این محصول در صنعت دارد، توجه تجار را جلب کرده است.

اگر شما هم برای صادرات مفتول مس، نیاز به اطلاعاتی نظیر برترین کشورهای وارد کننده و صادر کننده، روش‌های بسته بندی و کد تعرفه گمرکی دارید، تا انتها با ما همراه باشید.

بهترین کشورها برای صادرات مفتول مس ایران

همانطور که می‌دانید شناسایی بازار هدف اگر به درستی صورت گیرد، تاثیر بسیار زیادی در موفقیت صادرات کالا خواهد داشت.  

کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه، گرجستان، قبرس، ازبکستان، پاکستان، ارمنستان، عمان، کویت، قطر و سوریه، بزرگترین مشتریان خارجی مفتول مس ایران هستند، بنابراین می‌توانید با بررسی قوانین تجاری هر یک از این کشورها، اقدام به صادرات کرده و به موفقیت دست پیدا کنید.  

مهم‌ترین کشورهای صادر کننده مفتول مس

در این بخش می‌خواهیم رقبای خود را در زمینه صادرات این محصول معرفی کنیم.

  نکات صادرات و ترخیص اوره

سرسخت‌ترین رقیب ایران در صادرات مفتول مسی، کشور آلمان است که به عنوان بزرگترین صادر کننده مفتول مسی در دنیا شناخته می‌شود.

غیر از آلمان، کشورهای آمریکا، روسیه، اسپانیا، بلژیک و لهستان نیز جزء مهم‌ترین صادرکنندگان مفتول مسی هستند.

میزان تولید و صادرات مس در ایران

میزان تولید سالیانه محصولات مسی در ایران، حدود 229 هزار تن برآورد شده است و توانسته رتبه 19 جهان را از آن خود کند.

ایران تقریبا دارای 50 معدن تولید مس است و رتبه هفتم را از نظر میزان ذخایر مس خام در دنیا دارد. کرمان و زنجان دو تا از بزرگترین تولیدکنندگان مس در داخل کشور هستند.

میزان فروش و صادرات مس در ایران در 8 ماه اول سال 1401، 3.544 میلیارد تومان برآورده شده است.

درباره مفتول مسی

مفتول مسی دارای یک رشته از جنس مس با ویژگی‌های جالب است. از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به نرمی و انعطاف پذیری و استحکام بالا اشاره کرد. مهم‌ترین کاربرد این مفتول‌ها در صنایع الکتریکی و الکترونیکی است که به عنوان ماده اولیه سیم و کابل مورد استفاده قرار می‌گیرند. مفتول مسی همچنین در صنایع دیگر از جمله صنایع دستی، چوب و نجاری، کشاورزی و … کاربرد دارد.

  بررسی نکات و دلایل صادرات به کویت

جهت بسته بندی مفتول مسی، آن را در فرآیند COILING روی پالت قرار می‌دهند. بهترین پالت جهت بسته بندی این محصول، پالت چوبی با روکش پلاستیکی است.

کد تعرفه گمرکی مفتول مسی

مفتول مسی در گمرک جهانی با کد تعرفه به شماره 7408 شناخته می‌شود.

نتیجه گیری بررسی مفتول مسی صادراتی!

در این مقاله آموختیم ایران با وجود معادن تولید مس، سهم بالایی در صادرات این محصول دارد. شایان ذکر است که اگر طبق یک برنامه اصولی و با بازاریابی درست در سطح جهانی، اقدام به صادرات این محصول شود، ایران در آینده به یکی از برترین کشورهای صادرکننده مفتول مسی تبدیل خواهد شد.  

اکنون شما عزیزان می‌توانید سوالات و یا تجربیات خود را در خصوص صادرات مفتول مسی با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.