بررسی جامع فرآیند ترخیص کالا از دبی

توسط ادمین
28 ژانویه 2023
1 دقیقه خواندن
ترخیص کالا از دبی

ترخیص کالا از دبی به عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای تجاری امارات، نیازمند شناخت قوانین و مقررات این کشور است.

تجار ایرانی علاقه زیادی به تجارت با امارات و دبی دارند. شما هم اگر قصد واردات و صادرات به دبی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید. ما در این مقاله از وبسایت خدمات بازرگانی آموت قصد داریم نکات کلیدی ترخیص کالا از مرکز تجاری خاورمیانه (دبی) را به طور جامع بیان کنیم.

ترخیص کالا از دبی به ایران

کالاها و محصولات وارداتی از دبی با توجه به فاکتورهای مختلف نظیر شرایط بازار داخلی و … قیمت گذاری می‌شوند، بنابراین قبل از هرگونه اقدامی جهت واردات کالا از این شهر تجاری نسبت به تعرفه‌های گمرکی کالای مورد نظر آگاهی کسب کنید.

نکته: فروشنده کالا موظف به صدور پیش فاکتور کالا به گمرک است.

یکی از قوانین تجاری امارات که توجه تجار دیگر کشورها را به خود جلب کرده‌ عدم اخذ هزینه‌های گمرکی از تجار است. این قانون به دلیل صادرات انواع کالاها از امارات و دبی با قیمت اصلی خود آن‌ها وضع شده‌ است. به طور کلی پروسه ترخیص کالا از دبی، هزینه‌ی کمی به همراه خواهد داشت.

تسلط به زبان انگلیسی جهت ترخیص کالا از دبی، الزامی است. در صورت عدم تسلط به زبان انگلیسی، حتما از یک مترجم آشنا به امور بازرگانی بین المللی کمک بگیرید.

واردات کالا از دبی به ایران و دیگر کشورها پس از بررسی مجوزهای مورد نیاز صورت می‌گیرد. از جمله این مجوزها می‌توان به مجوز وزارت بهداشت، مجوز وزارت راه، مجوز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای اقلامی نظیر اسباب بازی، اشاره کرد.

ترخیص انواع کالاهای اروپایی از گمرکات دبی امکان پذیر است.

  منظور از کالاهای ترانزیتی چیست؟

جهت ترخیص کالا از دبی حتما درباره مشخصات فنی و قیمت کالای خریداری شده اطلاعات کسب کنید.

نحوه ترخیص کالا از گمرکات دبی

همانطور که می‌دانید خرید و ترخیص کالا از گمرکات کشورهای مختلف باید با توجه به قوانین مربوطه در هر کشور صورت گیرد، بنابراین در مرحله اول برای ترخیص کالا از دبی، لازم است که با قوانین داخلی کشور امارات آشنا شوید و مطابق آن‌ها برنامه ریزی نمایید.

پس از آن کسب آگاهی نسبت به مشخصات کالای مورد نظر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در مرحله بعدی فرآیند ترخیص کالا از دبی باید نسبت به محاسبه هزینه‌های مربوطه اقدام نمود. خوب است که فروشنده یک پیش فاکتور از کالاهای ارسالی را با ذکر شرایط توافق شده بین خود و خریدار کالا به گمرک ارائه نماید.

در آخرین مرحله از ترخیص کالا از گمرکات شهر تجاری دبی، برگه ترخیص کالا توسط مسئول مربوطه با ذکر دقیق هزینه‌های ترخیص کالا، حمل و نقل و … صادر می‌شود.

اگر می‌خواهید پروسه ترخیص کالا از گمرک در حداقل زمان ممکن و با کمترین چالش و هزینه صورت بگیرد، باید از یک ترخیص کار حرفه ای کمک بگیرید. با کمک ترخیص کار حرفه ای دیگر نیازی به حضور تجار برای ترخیص کالا از گمرکات دبی نیست.

تعیین دقیق هزینه‌های ترخیص کالا از دبی

محاسبه هزینه‌های مربوط به واردات و ترخیص کالا از گمرک با توجه به عوامل مختلفی صورت می‌گیرد، نظیر:

  • تعرفه‌های گمرکی
  • حقوق و عوارض گمرکی
  • مالیات
  • هزینه حمل و نقل از مبدا تا مقصد
  • هزینه‌های انبارداری
  • هزینه‌های بیمه
  • نوع کالای خریداری شده

میزان تاثیر هر یک از فاکتورهای فوق در برآورد هزینه‌های نهایی ترخیص کالا با یکدیگر متفاوت است. بنابراین لازم است که از یک مشاور بازرگانی برای محاسبه هزینه‌های مربوط به ترخیص کالا از گمرکات، کمک بگیرید.

  ترخیص هوایی از گمرک

شایان ذکر است که کشور امارات، 5 درصد ارزش کل کالا را به عنوان هزینه‌های گمرکی جهت صادرات کالا در نظر گرفته‌ است.

بهترین روش حمل کالا از دبی به ایران

در این بخش از مقاله بررسی جامع فرآیند ترخیص کالا از دبی خوب است که با بهترین روش حمل کالا از این شهر به گمرکات ایران نیز آشنا شوید.

لازم به ذکر است که بزرگترین مرز دریایی ایران با دبی است، بنابراین یکی از رایج‌ترین شیوه‌های حمل کالا از دبی به ایران و بالعکس از ایران به دبی، روش دریایی است.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله حمل بار دریایی به دبی و امارات را مطالعه کنید.

علاوه بر روش دریایی، حمل و نقل هوایی نیز به منظور حمل و جابجایی کالاهای با ارزش و با محدودیت زمانی کم مورد استفاده قرار می‌گیرد.   

به طور کلی کشورمان ایران مرز جغرافیایی مناسبی با کشور امارات دارد، همین امر برقراری ارتباطات تجاری با این کشور را تسهیل بخشیده‌ است.

نتیجه‌گیری بررسی ترخیص کالا از دبی!

در آخر لازم به ذکر است که جهت انجام پروسه ترخیص کالا از گمرکات دبی با حداقل هزینه و در سریع‌ترین زمان ممکن، خوب است که از یک فرد متخصص و باتجربه کمک بگیرید. شرکت خدمات بازرگانی آموت با بیش از یک دهه فعالیت در حوزه ترخیص کالا از گمرک، قادر به ارائه خدمات و انجام تشریفات گمرکی در حداقل زمان ممکن و با بهترین قیمت و کیفیت است.

اکنون شما عزیزان می‌توانید سوالات و یا تجربیات خود را در زمینه ترخیص بار از دبی با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.