آموزش جامع ارسال بار به ترکیه

توسط ادمین
25 ژانویه 2023
1 دقیقه خواندن
ارسال بار به ترکیه

ارسال بار به ترکیه یکی از دغدغه‌های همیشگی تجار ایرانی بوده و است. ترکیه به عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاصد تجاری ایران شناخته می‌شود، همین امر موجب شده تا تجار همواره به دنبال بهترین روش برای حمل بار به این کشور باشند.

در واقع افراد قبل از ارسال بار خود به کشور مقصد به اطلاعاتی درباره بهترین روش حمل، هزینه‌های حمل، بهترین مسیر و … نیاز دارند. شما هم اگر به دنبال چنین اطلاعاتی جهت حمل بار به ترکیه هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید. ما در این مقاله از وبسایت خدمات بازرگانی آموت قصد داریم نکات جامعی در خصوص ارسال بار به کشور ترکیه بیان کنیم.

بهترین مسیر برای ارسال بار به ترکیه

ارسال بار به ترکیه از هر 4 مسیر دریایی، هوایی، ریلی و جاده ای امکان پذیر است. انتخاب بهترین مسیر به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد از جمله محدودیت زمانی، هزینه و مشخصات کالای ارسالی.

در ادامه هر یک از مسیرهای ارسال کالا به ترکیه را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  • مسیر دریایی

 ارسال بار به کشور ترکیه از راه دریا با توجه به میزان بار ارسالی به یکی از دو روش LCL و FCL صورت می‌گیرد.

مهم‌ترین بنادر ترکیه عبارتند از:

  • بندر جملیک
  • بندر مرسین
  • بندر آمبرلی
  • بندر حیدرپاشا
  • مسیر هوایی

امنیت و سرعت بالا از جمله مزایای حمل بار از مسیر هوایی محسوب می‌شوند. اما این مسیر یک عیب بزرگ دارد و آن هم هزینه بالا است.

  اینویس در حمل و نقل (کاربرد سند اینویس Invoice)

در صورت تمایل به کسب اطلاعات درباره ترخیص کالا از ترکیه، کلیک کنید.

  • مسیر جاده ای

از آنجایی که ترکیه در همسایگی ایران واقع شده‌ است، ارسال بار به ترکیه از مسیر جاده ای نیز صورت می‌گیرد.

مدت زمان لازم جهت حمل جاده ای بار به ترکیه  چیزی حدود 7 الی 10 روز است. هزینه حمل بار به این روش نسبت به سایر روش‌ها کمتر است و همین امر مزیت ارسال بار از مسیر جاده ای به حساب می‌آید.

  • مسیر ریلی

بهترین مسیر برای حمل بارهای خطرناک و فله ای، مسیر ریلی است. ارسال بار به ترکیه به روش ریلی یک عیب بزرگ دارد و آن هم طولانی بودن زمان حمل این روش است که تقریبا دو هفته زمان می‌برد.

خدمات کارگو در حمل کالا به ترکیه

یکی از اصلی‌ترین اهداف هر بازرگان در خرید و فروش و یا واردات و صادرات، ارسال ایمن کالا در سریع‌ترین زمان ممکن است. این مهم با استفاده از خدمات کارگو تحقق می‌یابد. خدمات کارگو همچنین بسته بندی مناسب جهت عدم ورود آسیب به کالا در طول مسیر را شامل می‌شود.

کشتی و هواپیما بهترین وسایل برای حمل کارگو به شمار می‌روند.

حمل خرده بار به ترکیه

زمانی که وزن و حجم بار ارسالی کم باشد از خدمات حمل خرده بار و یا همان گروپاژ استفاده می‌شود. حمل خرده بار به ترکیه معمولا به روش‌های هوایی و زمینی صورت می‌گیرد.

  نرخ‌های رقابتی از ایران به آفریقای جنوبی

حمل خرده بار به ترکیه به روش هوایی 1 تا 2 روز و به روش زمینی یک هفته و یا بیشتر به طول می‌انجامد.

هزینه‌های حمل بار به ترکیه

اگر می‌خواهید هزینه‌های حمل بار به کشور ترکیه را برآورد کنید، لازم است فاکتورهای مختلفی را مورد بررسی قرار دهید.

به عبارت دیگر تعیین هزینه‌های مربوط به حمل بار به کشوری دیگر به فاکتورهای نظیر فاصله مبداء و مقصد، نوع کالا، وزن و حجم کالا، روش و مسیر حمل و … بستگی دارد.

میزان تاثیر هر یک از این فاکتورها در تعیین قیمت نهایی ارسال کالا به این کشور متفاوت است، بنابراین بهتر است که برآورد هزینه‌ها را به یک فرد و یا شرکت متخصص در زمینه حمل و نقل بسپارید تا دقیق تر و به عبارتی با درصد خطای کمتری شما را راهنمایی کنند.

نتیجه‌ گیری بررسی ارسال بار به ترکیه!

در این مقاله با نحوه ارسال بار به ترکیه آشنا شدیم.

در آخر لازم به ذکر است که اگر تصمیم به حمل بار به ترکیه را دارید، می‌توانید روی کمک آموت حساب کنید. آموت با بیش از یک دهه فعالیت در زمینه حمل و نقل دریایی، هوایی، ریلی و جاده ای به تمامی فوت و فن‌های انواع روش‌های حمل بین المللی، تسلط کامل داشته و آماده خدمات رسانی است.

اکنون شما عزیزان می‌توانید سوالات و یا تجربیات خود را در زمینه حمل کالا با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.