بررسی شرایط صادرات گوجه فرنگی

توسط ادمین
8 اکتبر 2022
1 دقیقه خواندن

گوجه فرنگی (Solanum lycopersicum) در گروه سبزیجات با ارزش غذایی بالا قرار دارد. گوجه، انواع مختلف و کاربردهای زیادی دارد. این گیاه، بومی آمریکای جنوبی و مرکزی است و امروزه به اقصی نقاط دنیا راه پیدا کرده است. خوشبختانه گوجه در ایران نیز به وفور کشت می‌شود و توجه صادرکنندگان ایرانی را به خود جلب کرده است. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی شرایط صادرات گوجه فرنگی به کشورهای مختلف بپردازیم. تا انتها با ما همراه باشید.

مهم‌ترین کشورهای واردکننده و صادر کننده گوجه فرنگی کدامند؟

شناخت کشورهای صادر کننده و وارد کننده هر محصول جزء اولین مراحل تجارت آن محصول به حساب می‌آید، به همین دلیل ما این بخش را به معرفی مهم‌ترین کشورهای صادرکننده و واردکننده گوجه فرنگی اختصاص داده‌ایم که عبارتند از:

بزرگترین کشورهای صادر کننده گوجه فرنگی:

  • مکزیک
  • هلند
  • اسپانیا
  • مراکش
  • ترکیه

بزرگترین کشورهای وارد کننده گوجه فرنگی:

  • آمریکا
  • آلمان
  • فرانسه
  • انگلستان
  • روسیه

ایران نیز به لیست صادرکنندگان گوجه فرنگی اضافه شده که این محصول را به کشورهای مختلف از جمله عراق، روسیه، امارات، پاکستان و ارمنستان صادر می‌کند.

میزان واردات و صادرات گوجه فرنگی در بازارهای جهانی چقدر است؟

 با بررسی میزان صادرات و واردات گوجه فرنگی می‌توان رقبا، متقاضیان و پتانسیل‌های موجود در بازار جهانی را شناسایی کرد، بنابراین نباید اهمیت آن را دست کم گرفت.

  چگونگی کرایه کانتینر از کشور چین تا ایران

رقم کل صادرات گوجه: 9.524.060.000 دلار

رقم کل واردات گوجه: 9.453.533.000 دلار

انواع گوجه فرنگی صادراتی کدامند؟

همانطور که در مقدمه بیان کردیم گوجه فرنگی دارای تنوع بسیار زیادی است که تفاوت‌های ظاهری زیادی بین هر یک از آن‌ها دیده می‌شود. ما در این بخش قصد داریم برخی از معروف‌ترین انواع گوجه فرنگی را معرفی کنیم:

گوجه فرنگی گرد کلاسیک

گوجه فرنگی گیلاسی

گوجه فرنگ زیتونی (آلبالویی)

گوجه بیف استیک

روش‌های بسته بندی گوجه فرنگی صادراتی چیست؟

استفاده از بسته بندی مناسب برای گوجه فرنگی، تاثیر بسزایی در فروش آن چه در بازارهای داخلی و چه در بازارهای خارجی دارد.

بهترین شیوه برای بسته بندی گوجه صادراتی، کارتن‌های محکم با ابعاد مناسب است. انواع مختلف کارتن برای بسته بندی گوجه فرنگی به کار می‌رود، شامل کارتن سه لایه و پنج لایه.

رنگ کارتن نیز فاکتور مهمی در انتخاب بسته بندی برای گوجه فرنگی است؛ سبز و قرمز، دو تا از بهترین رنگ‌ها برای نقاشی روی کارتن این محصول است.  

لازم به ذکر است که جهت جلوگیری از آسیب رسیدن به گوجه، این محصول را با شانه‌های پلاستیکی و یا مقوایی در کارتن قرار می‌دهند. 

  راهنمای واردات خاک رس

شرایط نگهداری گوجه فرنگی چیست؟

دمای مناسب برای نگهداری گوجه بسته به اینکه رسیده باشد یا نارس، متفاوت و به شرح زیر است:

گوجه فرنگی رسیده: 12 درجه سانتی گراد

گوجه فرنگی نارس: 19 الی 21 درجه سانتی گراد

نکته: نگهداری گوجه فرنگی در دمای 7 درجه برای حدود کمتر از 14 روز (دو هفته) امکان پذیر است. 

رطوبت مناسب گوجه فرنگی: 90 الی 95 درصد

HS Code گوجه فرنگی چیست؟

کد تعرفه گوجه فرنگی برابر است با: 070200

این بدان معناست که این محصول در تمامی گمرکات جهانی با این کد، شناسایی می‌شود؛ به بیان دیگر کد شناسایی گوجه فرنگی، 070200 است.

نتیجه گیری بررسی شرایط نگهداری و صادرات گوجه فرنگی!

ما در این مطلب سعی کردیم به طور جامع به راهنمای صادرات، واردات و نگهداری گوجه فرنگی بپردازیم تا در صورت تمایل به تجارت این محصول بتوانید با اطلاعات کامل، اقدام کرده و در نتیجه به سود حداکثری دست یابید.

در پایان اگر سوالی در خصوص صادرات این محصول دارید، می‌توانید آن را با مشاوران ما در شرکت خدمات بازرگانی آموت در میان بگذارید و پاسخ آن را در اسرع وقت دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.