حمل و نقل بین المللی به سوئد، نروژ، فنلاند و ایسلند

توسط ادمین
18 آوریل 2023
1 دقیقه خواندن
حمل و نقل بین المللی به سوئد، نروژ، فنلاند و ایسلند

حمل و نقل بین المللی به سوئد، نروژ، فنلاند و ایسلند از خدمات بازرگانی آموت است که با توجه به نوع و میزان بار ارسالی و همچنین مقصد نهایی به روش‌های دریایی، هوایی و زمینی ارائه می‌گردد.

حمل و نقل بین المللی در کشورهای سوئد، نروژ، فنلاند و ایسلند به دلیل بهره‌مندی از شرایط اقتصادی خوب و صنعت گردشگری قوی به یکی از فعالیت‌های اصلی تبدیل شده است.

در این مقاله، قصد داریم با بررسی اصلی‌ترین روش‌های حمل و نقل بین المللی به سوئد، نروژ، فنلاند و ایسلند، شما را با این صنعت پویا و پر رونق در این مناطق آشنا کنیم. ما در ادامه تمامی مسیرهای حمل بار به کشورهای سوئد، نروژ، فنلاند و ایسلند را معرفی نمودیم. با ما همراه باشید.

مسیرهای دریایی و هوایی به سوئد

بزرگترین و مهم‌ترین بندر تجاری سوئد

بندر گوتنبرگ، بزرگترین بندر تجاری سوئد است و به عنوان ورودی اصلی کالاهای صنعتی و تجاری شناخته می‌شود. این بندر از نظر زیرساخت‌های حمل و نقل و امکانات انبارداری و بارگیری-تخلیه بار بسیار پیشرفته است و این امر باعث شده تا بسیاری از شرکت‌ها و تجار در سوئد، از این بندر برای واردات و صادرات کالاها استفاده کنند. این بندر با بیش از 130 خط حمل و نقل دریایی، ارتباط خوبی با دیگر بنادر و شرکت‌های حمل و نقل دریایی در سراسر جهان دارد. بندر گوتنبرگ به دلیل قرارگیری در مسیر حمل و نقل بین کشورهای اسکاندیناوی و کشورهای اروپایی دیگر در تجارت بین المللی بسیار حائز اهمیت است و تأثیر مستقیمی بر روی اقتصاد و صنعت سوئد دارد.

مهم‌ترین بنادر کانتینری سوئد:

  • بندر گوتنبرگ (Gothenburg Port)
  • بندر استوکهلم (Port of Stockholm)
  • بندر مالمو (Port of Malmo)

بنادر فوق برای حمل و نقل بارهای فله نیز استفاده می‌شوند.

بزرگترین و مهم‌ترین فرودگاه سوئد

فرودگاه آرلاندا (Arlanda) واقع در نزدیکی شهر استکهلم در شمال سوئد، بزرگترین و مهم‌ترین فرودگاه این کشور است. این فرودگاه به عنوان یکی از پر مخاطب‌ترین فرودگاه‌های اروپا از اهمیت بسیاری در برقراری ارتباط تجاری سوئد با سایر کشورها است.

شایان ذکر است که این فرودگاه دارای زیرساخت‌های مدرنی در زمینه حمل و نقل کالا است.

مسیرهای دریایی و هوایی به نروژ

بزرگترین و مهم‌ترین بندر تجاری نروژ

بندر برگن از بنادر بزرگ و پرتردد نروژ در منطقه نروژ غربی، واقع شده است. این بندر به عنوان دروازه‌ای برای تجارت با ایالات متحده آمریکا و کانادا به شمار می‌رود. برگن از بنادر مهم نروژ برای صادرات ماهی و دیگر محصولات دریایی به بازارهای جهانی است. بنادر دیگری مانند بندر استاوانگر، تروندهایم و آلسوند نیز در نروژ وجود دارند که هر کدام برای حمل و نقل کالاهای خاص، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  بررسی همه جانبه حمل بار به کویت

مهم‌ترین بنادر کانتینری نروژ:

  • بندر اسکریستوفساند
  • بندر برگن
  • بندر آوگستینگ

مهم‌ترین بنادر فله نروژ:

  • بندر نارفیک
  • بندر برگن
  • بندر کریستیانسوند

بزرگترین و مهم‌ترین فرودگاه نروژ

فرودگاه بین‌المللی اوسلو گاردرموند (Oslo Gardermoen International Airport) یکی از پرترددترین فرودگاه‌های اسکاندیناوی در فاصله ۴۸ کیلومتری شمال شرقی اوسلو واقع شده است و سالانه به بیش از ۲۵ میلیون مسافر، خدمات ارائه می‌کند. این فرودگاه همچنین دارای فضایی جهت بارگیری و تخلیه بارهای تجاری و تجهیزات و امکانات مناسبی نظیر جرثقیل‌های بارگیری و خودروهای حمل بار است. به علاوه، فرودگاه اوسلو گاردرموند دارای مجوز‌های لازم برای حمل و نقل بارهای خطرناک و حساس نیز است که به وسیله آن می‌توان کالاهایی نظیر مواد شیمیایی، دارویی، محصولات پرتوزا و … را با ایمنی و سرعت بیشتری حمل کرد.

مسیرهای دریایی و هوایی به فنلاند

مهم‌ترین و بزرگترین بندر تجاری فنلاند

بندر هلسینکی (Helsinki) واقع در سواحل جنوبی فنلاند به عنوان بزرگترین و مهم‌ترین بندر تجاری این کشور شناخته می‌شود. این بندر دارای پنج بخش اصلی شامل بندر شرقی (East Harbour)، بندر غربی (West Harbour)، بندر کروهنلمی (Kruunuvuorenselkä Harbour)، بندر لنسیلوتا (Lansisatama Harbour) و بندر گرانهولما (Granhölm Harbour) است. با توجه به موقعیت جغرافیایی بسیار خوب و امکانات بیشماری که در بندر هلسینکی در اختیار کشتی‌رانان و بازرگانان قرار دارد، این بندر به عنوان یکی از بنادر پرتراکم و پراهمیت منطقه بالتیک خدمات متنوعی در زمینه واردات و صادرات کالاها، ارائه می‌دهد.

مهم‌ترین بنادر کانتینری فنلاند:

  • بندر هلسینکی
  • بندر کوتکا
  • بندر هانتا
  • بندر راونیومی
  • بندر آیالوتی

مهم‌ترین بنادر فله فنلاند:

  • بندر هلسینکی
  • بندر کوتکا
  • بندر هامینا
  • بندر راونیومی
  • بندر آیالوتی

مهم‌ترین و بزرگترین فرودگاه فنلاند

فرودگاه هلسینکی وانتا (Helsinki-Vantaa Airport)، واقع در ۱۵ کیلومتری شمال شرقی هلسینکی، پایتخت فنلاند از فرودگاه‌های بزرگ و مهم فنلاند به شمار می‌رود.

فرودگاه هلسینکی وانتا سالانه بیش از 2۰ میلیون مسافر را پذیرایی می‌کند و میزبان بیش از ۱۴۰ شرکت هواپیمایی برای پرواز به بیش از ۱۳۰ مقصد در سراسر جهان است. این فرودگاه به عنوان مرکزی به شرکت هواپیمایی فنلاندی Finnair و شرکت Low Cost Norwegian Air Shuttle در منطقه خدمت‌رسانی می‌کند.

فرودگاه هلسینکی وانتا یکی از پرترددترین فرودگاه‌های اروپاست و تاثیر قابل توجهی بر روی صنعت حمل و نقل هوایی فنلاند دارد. فرودگاه هلسینکی وانتا به عنوان دروازه‌ای برای فنلاند و منطقه شمالی اروپا، مهم‌ترین فرودگاه برای واردات و صادرات، گردشگری و همچنین حمل و نقل مسافران و کالاها در کشور فنلاند است.

  نکات حمل کالای فوق سنگین

مسیرهای دریایی و هوایی به ایسلند

بزرگترین و مهم‌ترین بندر تجاری ایسلند

بندر ریکیاویک (Reykjavik) در ایسلند، به عنوان بزرگترین بندر و درگاه تجاری این کشور شناخته می‌شود. این بندر در جنوب غربی کشور قرار دارد و دریای اطلس را به خلیج ریکیاویک متصل می‌کند.

این بندر به عنوان درگاه اصلی کشور دریایی ایسلند و نقطه ورود و خروج اغلب کالاهای وارداتی و صادراتی به شمار می‌آید. همچنین، بندر ریکیاویک دارای اهمیتی برای این کشور در زمینه صید و تولید ماهی است.

بندر ریکیاویک از دیدگاه تجاری، از اهمیت بسیاری برخوردار است. از طریق این بندر، کالاهایی مانند چوب، برنج، قیر، نفت، محصولات شیمیایی، ماشین‌آلات، لوازم خانگی، الکل، دخانیات و غذا به کشور وارد می‌شوند. علاوه بر این، صادرات اقلامی نظیر ماهی، بتن و پوشاک نیز از طریق این بندر انجام می‌شود.

مهم‌ترین بنادر کانتینری ایسلند:

  • بندر ریکیاویک
  • بندر تورلیک
  • بندر سئیسدیسفیئوردور

مهم‌ترین بنادر فله ایسلند:

  • بندر هافنفیوردور
  • بندر آکوریری
  • بندر شبینگافیوردور

بزرگترین و مهم‌ترین فرودگاه ایسلند

فرودگاه بین‌المللی کفلاویک (Keflavik International Airport) بزرگترین و مهم‌ترین فرودگاه ایسلند است که برای حمل و نقل مسافران و کالاهای تجاری استفاده می‌شود. این فرودگاه در حومه شهر ریکیاویک و در فاصله 50 کیلومتری جنوب شرقی از پایتخت ایسلند واقع شده است. فرودگاه کفلاویک دارای تعدادی ترمینال است که از جمله آن‌ها می‌توان به ترمینال مسافربری، ترمینال باربری و ترمینال برای پروازهای چارتر اشاره کرد.

این فرودگاه تعداد زیادی از پروازهای داخلی و بین‌المللی را پشتیبانی می‌کند و میزبان بیش از ۹ میلیون مسافر در سال است.

از آنجایی که فرودگاه کفلاویک بزرگترین فرودگاه ایسلند است، برای حمل کالاهای تجاری نیز از این فرودگاه استفاده می‌شود. این فرودگاه دارای امکانات باربری مدرنی است که برای حمل و نقل کالاهایی نظیر ماهی، مواد غذایی، لوازم الکترونیکی، محصولات شیمیایی و سایر کالاهای تجاری به کار می‌رود.

نتیجه گیری بررسی حمل و نقل بین المللی به سوئد، نروژ، فنلاند و ایسلند!

در این مقاله تمامی مسیرهای حمل و نقل بین المللی به کشورهای سوئد، نروژ، فنلاند و ایسلند را معرفی نمودیم تا در صورت تمایل به صادرات کالا به کشورهای نام برده شده، بتوانید بهترین روش را انتخاب کرده و کالای صادراتی خود را از مسیر مناسب به مقصد نهایی برسانید.

اکنون شما عزیزان می‌توانید سوالات و یا تجربیات خود را در رابطه با حمل بار به سوئد، نروژ، فنلاند و ایسلند با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.