لندینگ کرافت چیست؟ + بررسی کاربردهای آن

توسط ادمین
12 ژانویه 2023
1 دقیقه خواندن
لندینگ کرافت

لندینگ کرافت (Landing Craft) یکی از انواع وسایل نقلیه مورد استفاده در روش دریایی است که امروزه کاربردهای آن نسبت به گذشته افزایش یافته است. از آنجایی که حمل و نقل دریایی به عنوان رایج‌ترین روش حمل بین المللی شناخته می‌شود، خوب است که انواع وسایل نقلیه در این روش حمل را بشناسید.

ما در این مقاله از وبسایت خدمات بازرگانی آموت قصد داریم لندینگ کرافت را به همراه کاربردها و مزایا و معایب آن معرفی کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

لندینگ کرافت چیست؟

لندینگ کرافت (Landing Craft) یکی از وسایل حمل و نقل دریایی است که امروزه کاربردهای آن گسترش پیدا کرده‌ است. لندینگ کرافت در گذشته تنها برای انتقال تجهیزات و نیروهای نظامی کاربرد داشت اما در حال حاضر به منظور جابجایی کانتینر، خودرو و … نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربرد نظامی آن به کاربرد نظامی و تجاری گسترش یافته‌ است.

کاربردهای تجاری لندینگ کرافت

لندینگ کرافت را در ابعاد مختلف، طراحی می‌کنند و از آن به منظور حمل و جابجایی وسایل سنگین استفاده می‌شود، نظیر:

  • خودرو و ماشین آلات سنگین نظیر کامیون
  • کالاهای فله ای
  • انواع کانتینرها به ویژه کانتینر یخچالی
  بارنامه چیست؟ معرفی انواع بارنامه

مزایا و معایب حمل کالا با لندینگ کرافت

انواع وسایل حمل و نقل، مزایا و معایبی دارند که بررسی آن‌ها به انتخاب بهترین وسیله برای حمل کالای مورد نظر کمک شایانی می‌کند. لندینگ کرافت نیز از این قضیه مستثنی نیست و مزایا و معایبی دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

مزایای حمل کالا با لندینگ کرافت

لندینگ کرافت، توان بالایی برای حمل کالای فوق سنگین دارد. همچین انتخاب درستی برای حمل بار از مسیرها رودخانه و کانال‌ها است.

از دیگر مزایای حمل بار با لندینگ کرافت می‌توان به هزینه آن اشاره کرد که در مقایسه با سایر کشتی‌ها، کمتر است.

معایب حمل بار با لندینگ کرافت

لندینگ کرافت‌ها را در دو نوع سرباز و سرپوشیده طراحی می‌کنند. لندینگ کرافت‌های بدون سقف (سر باز)، فاقد انبار و یا محفظه ای برای نگهداری و حفظ کالا در برابر حوادث دریایی هستند و این خود یک عیب بزرگ، محسوب می‌شود.

قیمت لندینگ کرافت

قیمت لندینگ کرافت با توجه به فاکتورهای مختلفی تعیین می‌شود، از جمله این فاکتورها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میزان ظرفیت
  • ابعاد (طول، عرض و ارتفاع)
  • میزان آبخور
  حمل و نقل بین المللی به کشورهای آمریکای جنوبی

حمل کالا با لندینگ کرافت در دنیا

استفاده از لندینگ کرافت با شیوع ویروس کرونا در کشورهای عربی، اوج گرفت. در واقع کشورهای عربی با شرط ارسال کالا با استفاده از لندینگ کرافت، اجازه صادرات می‌دهند.

قطر نیز اجازه واردات مواد غذایی را تنها با استفاده از کانتینرهای یخچالی می‌دهد و همانطور که قبل تر به آن اشاره کردیم بهترین وسیله برای حمل انواع کانتینرها به ویژه کانتینرهای یخچالی، لندینگ کرافت است.

نتیجه‌ گیری بررسی لندینگ کرافت!

در این مقاله از وبسایت خدمات بازرگانی آموت با یکی از وسایل نقلیه مناسب جهت حمل انواع کالا به ویژه کالاهای سنگین وزن به روش دریایی آشنا شدیم.

استفاده از این وسیله نقلیه علاوه بر تسریع روند حمل، تخلیه کالا را نیز راحت تر کرده‌ است.

اکنون شما عزیزان می‌توانید سوالات و یا تجربیات خود را در خصوص حمل و جابجایی کالا با استفاده از لندینگ کرافت با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.