معرفی مهم‌ترین بنادر کانادا

توسط ادمین
30 ژانویه 2023
0 دقیقه خواندن
مهمترین بنادر کانادا

مهم‌ترین بنادر کانادا عبارتند از: بندر ونکوور، مونترال، پرنس روپرت، هالیفاکس، سنت جان و تورنتو.

کانادا واقع در شمال قاره آمریکا از جمله کشورهایی است که به واسطه داشتن بنادر تجاری مهم، اغلب به روش دریایی با سایر کشورها ارتباط تجاری برقرار می‌کند.

می‌خواهید مهم‌ترین بنادر کانادا را بشناسید؟ تا انتها با ما همراه باشید. ما در این مقاله از وبسایت خدمات بازرگانی آموت قصد داریم 6 تا از بنادر تجاری مهم کانادا را معرفی کنیم.

بنادر مهم کانادا برای کشتیرانی

شناخت بنادر تجاری کانادا از اطلاعات مورد نیاز جهت ارسال بار دریایی به این کشور است. همانطور که در مقدمه معرفی کردیم 6 تا از مهم‌ترین بنادر کانادا عبارتند از:

  • بندر ونکوور
  • بندر مونترال
  • بندر پرنس روپرت
  • بندر هالیفاکس
  • بندر سنت جان
  • بندر تورنتو
  • بندر ونکوور؛ بزرگترین بندر کشتیرانی کانادا

بندر ونکوور عنوان بزرگترین بندر کشتیرانی کانادا و سومین بندر آمریکای شمالی از نظر ظرفیت بارگیری را از آن خود کرده‌ است. این بندر دارای 25 پایانه حمل کانتینری است و بیش از 75 میلیون تن از کل محموله‌های کانادا از طریق این بندر تجاری جابجا می‌شوند.

مقاله پیشنهادی: فریت بار به کانادا

  • بندر مونترال؛ بندر پیشرفته کانادا

یکی از مهم‌ترین بنادر کانادا، مونترال نام دارد که در نزدیکی رودخانه سنت لارنس واقع شده‌ است.

  راهنمای جامع ارسال بار دریایی به استرالیا

بندر مونترال ظرفیت بالایی در نگهداری انواع کانتینرها دارد و با تجهیزات پیشرفته به کار رفته در آن، حمل کانتینری به بهترین نحو صورت می‌گیرد. مونترال از موثرترین بنادر بر روی اقتصاد کبک و مونترال است.

  • بندر پرنس روپرت؛ بندر پرسرعت کانادا!

بندر پرنس روپرت واقع در شمال بریتیش کلمبیا، یکی دیگر از بنادر مهم کانادا که رتبه اول را از نظر سرعت و رتبه سوم را از نظر ظرفیت بار در میان بنادر کانادا از آن خود کرده‌ است. به دلیل موقعیت استراتژیک این بندر، به راحتی می‌توان به بازارهای جهانی دسترسی پیدا کرد.

  • بندر هالیفاکس

بندر هالیفاکس واقع در سواحل شرقی کانادا هر ساله بیش از 1500 کشتی را مدیریت می‌کند. خوب است بدانید که نام هالیفاکس در لیست 5 بندر برتر کانادا از نظر میزان حمل بار دیده می‌شود.

نکته جالب توجه در خصوص این بندر تجاری مهم کانادا این است که به عنوان اولین دروازه ورودی و آخرین دروازه خروجی آمریکای شمالی قرار گرفته‌ است.

  • بندر سنت جان

سنت جان یکی دیگر از مهم‌ترین بنادر کانادا واقع در خلیج فاندی است. طبق بررسی‌های صورت گرفته هر ساله به طور میانگین حدود 28 میلیون تن انواع بار از طریق این بندر جا به جا می‌شود.

  معرفی رایج ترین اصطلاحات حمل دریایی

لازم به ذکر است که بندر سنت جان به روش جاده ای و ریلی به بازارهای داخلی کانادا راه پیدا کرده‌ است.

  • بندر تورنتو

تورنتو، نام یکی دیگر از بنادر مهم و بزرگ کانادا است که شرایط مناسبی برای بارهای فله ای دارد. این بندر واقع در ساحل شمال غربی دریاچه انتاریو است.

نتیجه‌گیری بررسی بنادر مهم کانادا!

در این مقاله آموختیم که کانادا به دلیل موقعیت جغرافیایی و وجود بنادر تجاری مهم از جمله کشورهای مناسب برای تجارت به حساب می‌آید. همچنین با مهم‌ترین بنادر کانادا نیز آشنا شدیم.

اگر قصد حمل دریایی بار به مقصد کانادا را دارید می‌توانید روی کمک آموت حساب کنید. شرکت خدمات بازرگانی آموت با سال‌ها تجربه در زمینه حمل و نقل دریایی با تمامی فوت و فن‌های این روش حمل، آشنایی کامل داشته و قادر است بار شما را در سریع‌ترین زمان ممکن، قیمت مقرون به صرفه و بهترین شیوه حمل دریایی به کانادا حمل کند.

اکنون شما عزیزان می‌توانید سوالات و یا تجربیات خود را در رابطه با ارسال بار به بنادر تجاری کانادا با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.