آموزش پیش اظهاری قبل از ورود کالا در گمرک

توسط ادمین
9 ژانویه 2023
1 دقیقه خواندن
پیش اظهاری قبل از ورود کالا در گمرک

پیش اظهاری قبل از ورود کالا در گمرک یا همان انجام تشریفات گمرکی قبل از ورود کالا به گمرک تا حد زیادی فرآیند ترخیص کالا را سرعت می‌بخشد. همانطور که می‌دانید تشریفات گمرکی از مراحل مهم و البته زمان بر تجارت بین الملل است که طی آن کالای وارداتی و صادراتی را به گمرک، معرفی (اظهار) و ترخیص می‌کنند.

می‌خواهید بدانید پیش اظهاری قبل از ورود کالا در گمرک به چه معناست؟ تا انتها با ما همراه باشید. ما در این مقاله از وبسایت خدمات بازرگانی آموت قصد داریم پیش اظهاری قبل از ورود کالا به گمرک را به طور جامع توضیح دهیم.

پیش اظهاری قبل از ورود کالا به گمرک یعنی چه؟

پیش اظهاری قبل از ورود کالا در گمرک یعنی تشریفات گمرکی طبق مندرجات بارنامه، بعد از بارگیری در مبدا و قبل از رسیدن کالا به مقصد گمرکی انجام می‌گیرد. در واقع با پیش اظهاری می‌توان از ماندن کالا در گمرک، ممانعت کرد.

  بازرسی کالاهای تجاری چرا و چگونه صورت می‌گیرد؟

از جمله مدارک و مجوزهای مورد نیاز جهت پیش اظهاری کالا در گمرک می‌توان به مجوز استاندارد و بهداشت کالا اشاره کرد.

شایان ذکر است به دلیل امکان دریافت الکترونیکی اطلاعات مورد نیاز گمرک نظیر ثبت سفارش، مانیفست و بارنامه، پیش اظهاری را می‌توان قبل از ورود کالا انجام داد.

در پروسه اظهار قبل از ورود کالا، صدور پروانه گمرکی به منزله ورود کالا به گمرک است.

پیش اظهاری ارزش چیست؟

پیش اظهاری ارزش (TSC) به منظور سنجش ارزش و تعرفه قبل از انجام فرآیندهای گمرکی، کاربرد دارد.

طریقه پیش اظهاری قبل از ورود کالا در گمرک

اگر قصد پیش اظهاری دارید در وهله اول باید تعرفه گمرکی کالای مورد نظر را در سیستم وارد کرده تا لیستی از برندهای مرتبط با تعرفه برای شما نمایش داده شود. در صورتی که برند مورد نظرتان در سیستم ثبت نبود، دیگر برندهای ثبت شده را تیک زده و سپس برند خود را وارد نمایید. در این مرحله، لیستی از مدل‌های کالای مورد نظر شما نمایش داده می‌شود. سپس با ارسال درخواست، شماره پیگیری برای شما ارسال خواهد شد.

  لیست گمرکات داخلی و عملیات مجاز در آن‌ها

لازم به ذکر است که جزئیات درخواست خود را می‌توانید از پایین صفحه پیش اظهاری پیگیری کنید.

نتیجه‌گیری بررسی پیش اظهاری کالا!

در این مقاله آموختیم که برای کاهش مدت زمان پروسه تشریفات گمرکی و جلوگیری از ماندن کالا در گمرک برای طولانی مدت، می‌توان نسبت به پیش اظهاری قبل از ورود کالا به گمرک، اقدام کرد.

شرکت خدمات بازرگانی آموت، 0 تا 100 خدمات مربوط به ترخیص کالا و به طور کلی تشریفات گمرکی را با حضور حق العمل کار رسمی در هر یک از گمرکات کشور به متقاضیان ارائه می‌کند.

اکنون شما عزیزان می‌توانید سوالات و یا تجربیات خود را در خصوص پیش اظهاری با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.