نکات کلیدی حمل بار دریایی به دبی و امارات

توسط ادمین
5 ژانویه 2023
1 دقیقه خواندن
حمل بار دریایی به دبی و امارات

قصد حمل بار دریایی به دبی و امارات را دارید؟ حتما تا انتهای این مقاله از وبسایت خدمات بازرگانی آموت با ما همراه باشید.

حمل دریایی بار به کشور امارات باید تحت یک سری قوانین و مقررات صورت گیرد تا از رخداد مشکلات احتمالی جلوگیری شود و مجبور به پرداخت هزینه‌ی اضافی نشوید.

ما در این مقاله قصد داریم نکات کلیدی که برای ارسال دریایی بار به امارات به آن‌ها نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهیم.

درباره حمل دریایی بار به دبی بدانید:

طبق بررسی‌های صورت گرفته بر روی روش حمل و صادرات کالا به کشور امارات، 90 درصد از محموله‌ها به روش دریایی به این کشور حمل می‌شوند. دلیل آن هم این است که حمل بار دریایی به دبی و امارات از لحاظ اقتصادی در مقایسه با روش هوایی، مقرون به صرفه تر است.

روش دریایی اغلب برای حمل انواع کالا در وزن و حجم بالا به کار می‌رود.

مهم‌ترین بنادر دبی

اکنون خوب است که مهم‌ترین بنادر دبی را بشناسید. 3 تا از بنادر تجاری و مهم دبی عبارتند از:

  • جبل علی
  • بندر رشید
  • بندر الحمریه

شایان ذکر است که معمولا مقصد بارهای ارسالی از ایران به دبی، بندر جبل علی است.

فرآیند ارسال دریایی بار به دبی و امارات

شرکت‌های حمل و نقل متعددی، خدمات مربوط به  ارسال بار به کشور امارات را ارائه می‌دهند. مهم‌ترین خدمات شرکت‌های حمل و نقل معتبر جهت حمل بار دریایی به دبی و امارات، شامل موارد زیر است:

  • ارائه مشاوره تخصصی

مشتریان برای کسب اطلاعات و تصمیم‌گیری درست در خصوص حمل محموله‌های خود به دبی، نیاز به مشورت با فردی متخصص و با تجربه را دارند. به همین منظور اغلب شرکت‌های حمل و نقل بین المللی معتبر با بهره مندی از مشاوران متخصص، قادر به ارائه مشاوره به مشتریان خود هستند و در همان ابتدا اطلاعات مورد نیاز مشتری نظیر مدت زمان تقریبی جهت ارسال بار به دبی، هزینه‌های حمل دریایی بار و … را در اختیار او قرار می‌دهند.

  • تنظیم و انعقاد قرارداد
  حمل و نقل بین المللی به بوسنی، کرواسی و اسلونی

در گام بعدی از حمل بار دریایی به دبی و امارات به منظور درج بندهای لازم و توافقاتی که بین صاحب بار و شرکت حمل و نقل صورت گرفته، قراردادی تنظیم و به امضای طرفین می‌رسد. به موجب این قرارداد، صاحب بار و شرکت حامل بار، موظف به اجرای تعهدات و وظایف خود هستند، در غیر این صورت می‌توان از طریق قانونی، پیگیری‌های لازم را انجام داد. 

  • بسته بندی کالاهای ارسالی

یکی دیگر از خدماتی که معمولا شرکت‌های حمل و نقل بین المللی به مشتریان خود ارائه می‌دهند، بسته بندی محموله‌های ارسالی آن‌ها طبق استانداردها است.

بسته بندی اصولی و زیبا از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا علاوه بر اینکه مانع از آسیب دیدگی محموله می‌شود به بازاریابی و فروش هر چه بهتر محصول نیز کمک شایانی می‌کند.

شرکت‌های حمل معتبر، انواع کالا را تحت نظارت کامل بسته بندی می‌کنند.

  • تهیه لیست بسته بندی

در این مرحله باید نسبت به تهیه لیست بسته بندی اقدام نمود. کالاها قبل از بارگیری باید شماره گذاری شده و لیستی از آن‌ها تهیه شود.

نکته: لیست بسته بندی باید به زبان مورد قبول توسط گمرک کشور امارات، ترجمه شود.

  • بارگیری کالا جهت حمل به دبی

اکنون وقت آن رسیده تا کالای ارسالی در وسیله حمل مناسب بارگیری شود. معمولا کالاهای ارسالی در روش دریایی با استفاده از کانتینرهای 20 فوت و 40 فوت به مقصد حمل می‌شوند.

  • حمل بار به بندر مقصد

بعد از مراحل بسته بندی محموله، آماده سازی مجوزهای مورد نیاز و بارگیری آن در کانتینرهای مناسب حمل، بار مورد نظر، آماده ی ارسال به دبی است.

شایان ذکر است که کالا پس از بارگیری، جهت پلمپ به گمرک تهران و سپس از آنجا به یکی از بنادر جنوبی کشور، ارسال می‌شود.

در نهایت جهت بارگیری کانتینر و حمل بار دریایی به دبی و امارات با استفاده از کشتی‌های مناسب، بار را به یکی از خطوط کشتیرانی تحویل می‌دهند.

  • صدور بیمه نامه
  حمل و نقل بین المللی از کشورهای آسیای میانه

یکی از مدارک مورد نیاز برای ارسال دریایی بار به امارات، بیمه نامه است که جهت جبران خسارات احتمالی به بار صادر می‌گردد.

معیار تعیین بیمه نامه برای ارسال دریایی و هوایی بار به دبی و امارات، ارزش کالا است.

نکته: بیمه نامه با توجه به لیست بسته بندی، صادر می‌شود و باید جهت انجام امور اداری و گمرکی ترجمه شود.

  • رهگیری آنلاین محموله

خدمت دیگری که شرکت‌های حمل و نقل معتبر در زمینه حمل بار دریایی به دبی و امارات، ارائه می‌دهند، امکان پیگیری لحظه به لحظه محموله به صورت آنلاین و از طریق وبسایت رسمی هر یک از آن هاست.

هزینه حمل بار دریایی به دبی و امارات

یکی از مهم‌ترین اطلاعاتی که صاحب بار به آن نیاز دارد، هزینه‌های حمل بار دریایی به دبی است. برآورد هزینه‌های مربوطه به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و کار چندان ساده ای نیست.

همانطور که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم شرکت‌های حمل و نقل می‌توانند به شما در تعیین هزینه‌های مربوطه کمک کنند. بدین منظور باید اطلاعاتی از کالای ارسالی را در اختیار آن‌ها قرار دهید، از جمله:

  • نوع کالا
  • وزن و حجم کالا
  • مدت انبارداری
  • فاصله مبدا تا مقصد
  • و …

نتیجه‌گیری بررسی حمل دریایی بار به دبی و امارات!

در این مقاله آموختیم که فرایند حمل بار به امارات و دبی به روش دریایی به چه صورت است.

در آخر لازم به ذکر است که اگر به دنبال یک شرکت خدمات بازرگانی معتبر و با سابقه به منظور حمل دریایی بار خود به کشور امارات هستید، آموت آماده خدمات رسانی است. شرکت خدمات بازرگانی آموت با تجربه چندین ساله در زمینه حمل و نقل دریایی، قادر به ارائه خدمات مربوطه با بهترین قیمت و کیفیت است.

اکنون شما عزیزان می‌توانید سوالات و یا تجربیات خود را در زمینه حمل دریایی بار به امارات با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.