بررسی حمل و نقل ترانزیتی

توسط ادمین
11 آوریل 2023
1 دقیقه خواندن
حمل و نقل ترانزیتی

حمل و نقل ترانزیتی به معنای عبور و مرور از یک یا چند کشور میانی برای رسیدن به مقصد نهایی است. اهمیت حمل و نقل ترانزیتی در بسیاری از کشورها به‌ویژه در کشورهای پیشرفته از جمله چین، ژاپن، آمریکا و کانادا بسیار بالاست و همواره به دنبال بهبود و سهولت بخشیدن به سرویس‌های ترانزیتی هستند. این روش حمل بین الملل، مزایا و معایب خاص خود را دارد و به دلایل مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد که ما در این مقاله از وبسایت خدمات بازرگانی آموت، قصد داریم به تمامی آن‌ها بپردازیم. با ما همراه باشید.

مفهوم ترانزیت چیست؟

ترانزیت به معنای عبور کالا یا مسافر از یک یا چند کشور، منطقه یا شهر واسطه (میانی) برای رسیدن به مقصد نهایی است.

خدمات حمل و نقل ترانزیتی معمولا با استفاده از وسایل حمل و نقل متفاوت، ارائه می‌شود. برای درک بهتر این موضوع به مثال زیر توجه کنید:

فرض کنید مسیر موجود بین کشور A و کشور واسطه، دریایی و مسیر میان کشور واسطه و کشور B (مقصد نهایی) زمینی باشد؛ در این حالت کالای مورد نظر ابتدا با استفاده از  کشتی و سپس با استفاده از کامیون و یا قطار به مقصد نهایی، ارسال می‌شود.

  نکات طلایی حمل دریایی به اروپا

خدمات ترانزیتی کالا

خدمات مربوط به ترانزیت به شرایط و نیازهای مشتریان بستگی دارد. اما در کل، شرکت‌های حمل و نقل ترانزیتی می‌توانند از خدمات زیر برای رفاه حال مشتریان خود استفاده کنند:

این خدمات شامل ایستگاه‌های ترمینال و انبارهایی است که به منظور توقف موقت و ذخیره‌سازی کالا برای انتقال به مقصد در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

  • خدمات بسته‌بندی و بارگیری/تخلیه

شرکت‌های حمل و نقل ترانزیتی می‌توانند خدمات بسته‌بندی و بارگیری/تخلیه کالا را نیز ارائه کنند.

بیمه نیز یکی از خدماتی است که توسط شرکت‌های حمل و نقل ترانزیتی به منظور جبران خسارات وارده به کالاهای ترانزیتی ارائه می‌شود.

شرکت‌های ارائه دهنده خدمات حمل و نقل ترانزیتی

شرکت‌های حمل و نقل بین المللی (دریایی، هوایی و زمینی) پس از بررسی مبدا و مقصد مورد نظر، در صورت نیاز، خدمات حمل و نقل ترانزیتی به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

شرکت خدمات بازرگانی آموت نیز با با بیش از یک دهه فعالیت در حوزه حمل و نقل بین المللی، قادر به ارائه خدمات حمل ترانزیتی با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت است. آموت با دارا بودن انواع کانتینر از لحاظ ابعاد و کاربرد، این قابلیت را دارد که انواع بارها را به کشورهای مختلف از جمله کشورهای آسیای میانه، عربی، اروپایی و … ترانزیت کند.

  مزایای حمل و نقل دریایی چیست؟

نتیجه گیری بررسی حمل و نقل ترانزیتی!

در آخر می‌توان گفت که این روش حمل و نقل در بسیاری از موارد اقتصادی و عملیاتی بسیار پرسود است. با این حال، حمل و نقل ترانزیتی ممکن است ریسک‌هایی را نیز به همراه داشته باشد که نیاز به مدیریت دقیق و کنترل بیشتر دارد. در کل، باید به توجه به مزایا و معایب حمل و نقل ترانزیتی، نوع کالا، مبدا و مقصد، مقدار و مدت زمان حمل و نقل و شرایط مالی و قانونی، نسبت به استفاده از خدمات ترانزیت کالا اقدام کرد.

اکنون شما عزیزان می‌توانید سوالات و یا تجربیات خود را در زمینه استفاده از خدمات حمل و نقل ترانزیتی با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.