ترانشیپ چیست ؟ + بررسی کاربردها، مزایا و معایب

توسط ادمین
14 ژانویه 2023
1 دقیقه خواندن
ترانشیپ TRANSHIPMENT

ترانشیپ TRANSHIPMENT یکی از اصطلاحات رایج و کاربردی صنعت حمل و نقل است. به انتقال کالا از یک وسیله نقلیه به وسیله نقلیه دیگر، ترانشیپ (ترانشیپمنت) می‌گویند.

دنیای حمل و نقل، پر است از اصطلاحات بازرگانی که آشنایی با هر یک از آن‌ها به ما کمک خواهد کرد تا با بهترین روش و بدون هر گونه مشکل و دغدغه ای، کالای خود را به مقصد حمل کنیم. ما در این مقاله از وبسایت خدمات بازرگانی آموت قصد داریم به طور جامع به نکاتی پیرامونTRANSHIPMENT بپردازیم. تا انتها با ما همراه باشید.

ترانشیپ چیست؟

اصطلاح ترانشیپ TRANSHIPMENT به معنای حمل غیر مستقیم کالا به مقصد نهایی است. به عبارت دیگر زمانی که کالا را ابتدا به یک مقصد میانی و سپس به مقصد نهایی حمل می‌کنند این اصطلاح به کار می‌رود.

کاربردهای ترانشیپمنت

ترانشیپ در یکی از دو حالت زیر رخ می‌دهد:

  • کالاهای چند مقصدی

زمانی که کالاها را با هدف ارسال به مقاصد مختلف و نزدیک به هم در یک وسیله حمل بارگذاری می‌کنند، ترانشیپ رخ می‌دهد.

در واقع زمانی که تعداد و حجم کالاها با مقصد نزدیک به هم زیاد باشد تمامی آن‌ها را در یک وسیله حمل قرار داده و به نزدیک‌ترین گمرک شهرهای مقصد حمل می‌کنند. کالاها زمانی که به گمرک برسند از هم تفکیک شده و سپس به مقصد مورد نظر خود ارسال می‌شوند.

  • تغییر وسیله حمل

ترانشیپ همچنین مواقعی که نیاز است وسیله و روش حمل کالا را در طول مسیر (گمرک میانی)، تغییر داد به کار می‌رود.

  نرخ‌های رقابتی از ایران به آفریقای جنوبی

انواع ترانشیپ

به طور کلی ترانشیپ را به 2 نوع مختلف تقسیم می‌کنند، شامل:

  • ترانشیپ داخلی

این نوع از ترانشیپ مربوط به حمل و نقل در مقاصد مختلف یک کشور است.

  • ترانشیپ بین المللی

ترانشیپ بیشتر در سطح بین الملل کاربرد دارد و مانع از عوارض گمرکی می‌شود. طبق آخرین آمارها، حمل بین المللی کالا به این روش تا حد زیادی افزایش یافته است. روش حمل ترانشیپ، کاملا مطابق قوانین و مقررات است.

توصیه: از ترانشیپ تنها در زمانی که هیچ مسیر مستقیمی از مبدا به مقصد اصلی وجود نداشته باشد، استفاده کنید.

مزایا و معایب ترانشیپ چیست؟

همانطور که می‌دانید هر یک از روش‌های حمل، مزایا و معایب خاص خود را دارند، ترانشیپ نیز از این قضیه مستثنی نیست.

این روش حمل یک مزیت و یک عیب بزرگ دارد؛ مزیت آن این است که موجب صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود و اما عیب آن افزایش مدت زمان رسیدن بار به مقصد اصلی است.

همانطور که می‌دانید هر یک از روش‌های حمل، مزایا و معایب خاص خود را دارند، ترانشیپ نیز از این قضیه مستثنی نیست.

این روش حمل یک مزیت و یک عیب بزرگ دارد؛ مزیت آن این است که موجب صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود و اما عیب آن افزایش مدت زمان رسیدن بار به مقصد اصلی است. در واقع از آنجایی که کالا قبل از رسیدن به مقصد اصلی از وسیله ای به وسیله ی دیگر منتقل می‌شود، بدیهی است که زمان برخواهد بود.

  0 تا 100 اطلاعات درباره صادرات کربنات کلسیم

به طور کلی مزایا و معایب این شیوه حمل عبارتند از:

مهم‌ترین مزایای ترانشیپ

  • کاهش هزینه‌های مربوطه
  • کاهش میزان قاچاق کالا
  • جلوگیری از تشریفات گمرکی طولانی مدت

معایب ترانشیپ

  • افزایش مدت زمان حمل

چگونگی پیگیری بار در ترانشیپمنت

اگر می‌خواهید بار خود را در طول حمل ترانشیپ پیگیری نمایید می‌توانید از طریق وبسایت شرکت حمل و نقلی که بار خود را به آن سپرده‌اید اقدام کنید.

بدین منظور باید کد بارنامه خود را در بخش مربوطه وبسایت وارد نموده تا اطلاعات مورد نظر شما نظیر ورود و خروج بار نمایش داده شود.

نتیجه‌گیری بررسی ترانشیپمنت!

ما در این مقاله سعی کردیم روش حمل ترانشیپ را به طور جامع تشریح کنیم تا در زمان مناسب با استفاده از آن، بار خود را به مقصد ارسال کنید.

در آخر باید بگوییم که برای حمل بار خود به هر یک از روش‌های دریایی، جاده ای، ریلی و هوایی می‌توانید روی کمک آموت حساب کنید. آموت با سال‌ها تجربه در زمینه حمل و نقل بین المللی، آماده خدمات رسانی با بهترین قیمت و کیفیت است.

اکنون شما عزیزان می‌توانید سوالات و یا تجربیات خود را در خصوص حمل بار به روش ترانشیپ با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.