بررسی نکات و دلایل صادرات به کویت

توسط ادمین
12 ژانویه 2023
1 دقیقه خواندن
صادرات به کویت

صادرات به کویت به واسطه موقعیت جغرافیایی مناسب، اقتصاد با ثبات و پتانسیل صادراتی بالا، مورد توجه بسیاری از تجار ایرانی قرار گرفته است.  

اگر شما هم قصد تجارت با کویت را دارید، لازم است اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید تا بدون مشکل و در حداقل زمان ممکن به سود حداکثری برسید. ما در این مقاله از وبسایت خدمات بازرگانی آموت قصد داریم نکات طلایی صادرات به کشور کویت را بیان کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

آموزش صادرات به کویت

کویت، کارت بازرگانی را فقط برای اتباع و شرکت‌های کویتی صادر می‌کند.

اتباع خارجی برای تجارت و صادرات به کویت باید از فردی که تابعیت این کشور را دارد، درخواست همکاری کنند.

شرکت‌های کویتی هیچ مسئولیتی جهت پرداخت مالیات ندارند، اما شرکت‌های خارجی موظف به پرداخت مالیات 15 درصدی هستند.

کشور کویت، عضو اتحادیه عرب است و قوانین و مقررات سختگیرانه ای در خصوص امور تجاری و گمرکی وضع کرده و تنها کالاهای با کیفیت را می‌پذیرد، بنابراین صادرات کالا به کویت در صورتی موفقیت آمیز خواهد بود که تمامی استانداردهای صادراتی مورد نیاز را رعایت و کالای با کیفیت به این کشور صادر کنید.

اگر قصد ثبت شرکت در کویت را دارید باید یکی از دو شروط زیر را داشته باشید:

1- تبعه کویت باشید.

2- با فردی کویتی شریک شوید.

در صورتی که شرکت مشترک ثبت شود، حداکثر 49 درصد از سهام به طرف غیر کویتی اختصاص خواهد یافت.

یکی از نکات مهم در صادرات به کشور کویت، بسته بندی کالا است که باید طبق استانداردهای تعیین شده صورت گیرد. بسته بندی کالاهای صادراتی به کویت باید حاوی برچسب به زبان عربی باشد. به عبارت دیگر اطلاعات مورد نیاز روی بسته بندی محصولات صادراتی به کویت باید به زبان عربی و تاریخ به میلادی درج گردد.

بهترین روش حمل کالا در صادرات به کویت

بهترین روش‌های حمل کالا از ایران به کویت عبارتند از:

  صادرات سنگ کرم

ایران با کویت از طریق مرزهای آبی خلیج فارس پیوند می‌خورد. در نتیجه یکی از روش‌های برقراری ارتباط تجاری با این کشور عربی ثروتمند، روش حمل دریایی است. در واقع می‌توان گفت که حمل بار دریایی به دبی و امارات به ویژه برای کالاهایی که حجم و وزن زیادی دارند، بهترین روش حمل به این کشور است.

شایان ذکر است که برای حمل دریایی بار به کویت از کانتینرهای 20 فوت و 40 فوت استفاده می‌شود.

لیست مهم‌ترین بنادر تجاری کویت:

  • بندر الاحمدی
  • بندر شعیبه
  • بندر شویخ
  • بندر الزور
  • بندر عبدالله

دیگر روش حمل و نقل که برای صادرات کالا به کویت کاربرد دارد، هوایی است. این روش برای حمل کالاهایی که باید در بازه زمانی کوتاه در کویت تحویل داده شوند و ارزش بالایی دارند استفاده می‌شود.

لازم به ذکر است که روش هوایی قابلیت حمل کالاهای با وزن بیش از یک و نیم تن را ندارد.

3 فرودگاه مهم کویت، شامل فرودگاه بین المللی، پایگاه هوایی علی السالم و احمد الجابر است. 

بزرگترین کشورهای صادرکننده به کویت

یکی از نکات حائز اهمیت در رابطه با صادرات به کویت، شناخت رقبا است. با شناسایی رقبا و بررسی نقاط ضعف و قوت آن‌ها می‌توان عملکرد بهتری در این زمینه داشت.

4 کشور برتر صادرکننده کالا به کویت عبارتند از:

  • چین
  • آمریکا
  • عربستان
  • امارات

بهترین کالاها برای صادرات به کشور کویت

آب و هوای کویت، گرم و خشک است و شرایط مناسبی برای پرورش محصولات کشاورزی ندارد. در نتیجه این کشور نیاز خود به محصولات کشاورزی را از طریق واردات از سایر کشورها تامین می‌کند. به طور کلی برخی از بهترین اقلام جهت صادرات به کویت عبارتند از:

  • زعفران
  • میوه و صیفی جات
  • خشکبار
  • فرش‌های دستباف
  • محصولات معدنی نظیر سیمان
  • مصالح ساختمانی
  نکات جامع صادرات پسته

دلایل صادرات به کویت

صادرات کالا به کویت از ایران به دلایل مختلفی صورت می‌گیرد.

یکی از این دلایل نزدیکی کویت به ایران و وجود مرز مشترک آبی بین ایران و کویت است. کویت، بنادر مختلفی دارد و همین امر حمل کالا به روش دریایی را تسهیل بخشیده‌ است.

کویت کشوری ثروتمند و دارای ثبات اقتصادی است، همین امر جذابیت تجارت با این کشور را دوچندان کرده‌ است.

کشور کویت، امنیت بالایی داشته و از جنگ‌های خاورمیانه دور است، بنابراین با خیالی آسوده می‌توان در این کشور سرمایه گذاری کرد.

از دیگر دلایل جذابیت صادرات به کویت برای تجار ایرانی می‌توان به این مورد اشاره کرد که ایرانیان در این کشور حضور پررنگی داشته و در نتیجه اقلام صادراتی با کیفیت ایرانی طرفداران زیادی دارد.

مدارک لازم برای صادرات کالا به کویت

در صادرات کالا، اخذ و آماده سازی یک سری مجوزها و مدارک به منظور احراز هویت فرد و همچنین اطمینان از صحت و سلامت کالاهای ارسالی مورد نیاز است. از مهم‌ترین مدارک جهت صادرات به کشور کویت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کارت بازرگانی
  • مجوز صدور
  • گواهی بهداشت
  • گواهی استاندارد

نتیجه‌گیری بررسی نکات صادرات به کویت!

در این مقاله نکات مهم صادرات به کویت را آموختیم تا در صورت تمایل به تجارت با این کشور، بتوان به صورت اصولی و با توجه به شرایط تجارت و قوانین و مقررات کویت اقدام نمود.

در آخر لازم به ذکر است که آموت با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه تجارت و حمل و نقل بین المللی، آماده ارائه خدمات مربوط به واردات و صادرات کالا با بهترین قیمت و کیفیت است.

اکنون شما عزیزان می توایند سوالات و یا تجربیات خود را در زمینه صادرات کالا به کشور کویت با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.