0 تا 100 اطلاعات درباره‌ نحوه ارسال بار دریایی به کویت

توسط ادمین
30 ژانویه 2023
0 دقیقه خواندن
ارسال بار دریایی به کویت

ارسال بار دریایی به کویت یکی از بهترین روش‌ها برای حمل وسایل بزرگ و کالاهای سنگین است. کویت پس از قطر، دومین کشور ثروتمند شورای همکاری خلیج فارس است. این کشور به دلیل نزدیکی با ایران، توجه تجار ایرانی را به خود جلب کرده است. تاجران ایرانی به راحتی می‌توانند از نزدیکی سواحل ایران و کویت استفاده کرده و موقعیت عالی را برای حمل دریایی بار به کویت ایجاد نمایند.

ما در این مقاله از وبسایت خدمات بازرگانی آموت قصد داریم نکات حمل بار دریایی به کویت را بیان کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

روش‌های حمل بار به کویت

کویت به عنوان یکی از مراکز مهم تجاری در دنیا شناخته می‌شود، به بیانی دیگر کشورهای مختلفی با کویت تجارت می‌کنند و هر کشور به دنبال یافتن بهترین برای ارسال بار به خود به این کشور است. در ادامه به معرفی روش‌های حمل بار به کویت خواهیم پرداخت.

  • حمل زمینی بار

از آنجایی که تنها نقاط مشترک مرزی ایران با کویت، شهرهای بندری هستند و مسیر زمینی مشترکی با این کشور وجود ندارد برای حمل زمینی بار به کویت باید با کامیون و از طریق مرزهای خاکی کشور عراق اقدام کرد.

  • حمل هوایی بار به کویت

این روش برای حمل کالاهای باارزش و وزن زیر یک و نیم تن مناسب است. از آنجایی که این کشور فاصله‌ی زیادی با ایران ندارد بار شما در حداقل زمان به مقصد خواهد رسید اما باید ذکر کرد که این روش نسبتا هزینه زیادی را خواهد داشت.

  • ارسال بار دریایی به کویت

یکی از مناسب‌ترین روش‌های ارسال بار به این کشور، حمل دریایی است که معمولا توسط کشتی‌ها صورت می‌گیرد. این روش هزینه‌ی کمتری را در مقایسه با روش هوایی دارد.

درباره ارسال بار دریایی به کویت

حمل و نقل دریایی در کشور کویت به واسطه بنادر دریایی بزرگ و متعددی که این کشور دارد، بسیار رایج است. حمل دریایی بار به کویت از طریق کشتی‌ها صورت می‌پذیرد که معمولا نوع کشتی را براساس محموله و باری که حمل می‌شود انتخاب می‌کنند. نکته قابل توجه این است که کشتی‌ها قابلیت حمل بارهای سنگین و با وزن بسیار زیاد را دارند. همچنین همانطور که قبل از این نیز ذکر کردیم حمل دریایی هزینه کمتری نسبت به حمل بار هوایی دارد.

  معرفی جامع انواع کانتینر از لحاظ ابعاد و کاربرد

همچنین با توجه به نزدیکی ایران با کشور مقصد یعنی کویت، زمان رسیدن بار به این کشور نسبتا کوتاه خواهد بود بدین نحو که شما می‌توانید محموله خود را از طریق بنادر ایران از جمله بندر عباس، بندر بوشهر و یا خرمشهر با استفاده از انواع کانتینرها از طریق کشتی به بنادر امارات و کویت ارسال کنید.

شایان ذکر است که مهم‌ترین بنادری که در کشور کویت واقع هستند عبارتند از:

  • بندر الزور
  • بندر الاحمدی
  • بندر شعیبه
  • بندر شویخ

در روش حمل بار دریایی به کویت ابتدا بار و محموله ارسالی توسط پرسنل متخصص و با تجربه که در زمینه بسته‌بندی بار فعالیت دارند به شکل کاملا محکم و ایمن بسته بندی می‌شوند و سپس بار در پالت‌های مخصوص حمل بار در کشتی قرار می‌گیرد تا برای حمل بار به کویت آماده شوند. معمولا در محاسبه هزینه حمل بار دریایی به کویت عوامل مختلفی مانند وزن، حجم بار، مسیر و… را در نظر می‌گیرند به همین دلیل هزینه ثابت و مشخصی را نمی‌توان در این فرآیند ذکر نمود.

قوانین ترخیص بار در کویت

همانطور که می‌دانید تمامی کشورها از جمله کویت برای واردات هر نوع کالا، مالیات و عوارض می‌گیرند. لازم به ذکر است که تنها کسانی که اقامت کویت را دارند، می‌توانند بارهای شخصی و لوازم خانگی خود را معاف از مالیات کرده و بدون هزینه وارد کشور کویت کنند. البته به شرط اینکه اولا این لوازم حتما کارکرده و دوما به اندازه نیاز شخصی (در حد پر کردن یک خانه) باشد. چنانچه قصد ترخیص بار شخصی خود را در کویت داشته باشید به مدارک زیر احتیاج خواهد بود. این مدارک در حمل دریایی شامل موارد زیر هستند:

  • بارنامه
  • لیست بسته بندی
  • کپی پاسپورت
  • کپی مدارک محل سکونت
  • ویزای کاری کویت که مهر خورده باشد
  • کارت شناسایی کویتی
  • مجوز کار
  تعریف 14 فصل از قوانین حمل و نقل دریایی در ایران

همچنین ملاحظات گمرکی به شرح زیر است:

مدارک مورد نیاز برای ترخیص و حمل و نقل از گمرک باید حداقل 5 روز قبل از رسیدن محموله ارائه شود.

برای کلیه واردات دریایی غیر دیپلماتیک 5% حق گمرکی اعمال می‌شود.

روی کلیه بارها باید نام مالک درج شده باشد.

اگر بیش از 3000 دینار کویت یا معادل ارزی آن همراهتان باشد باید آن را به گمرک اعلام نمایید.

حمل دارو با نسخه پزشک فقط به اندازه مصرف شخصی امکان پذیر است.

دقت کنید که داخل وسایل و بارهای شخصی، دارو قرار نداده باشید چون فرآیند ترخیص را طولانی می‌نماید.

نتیجه گیری بررسی ارسال بار دریایی به کویت!

در این مقاله آموختیم که تبادلات تجاری ایران و کویت اغلب به صورت دریایی و هوایی صورت می‌گیرد و حمل بار دریایی به کویت یکی از مناسب‌ترین روش‌ها برای ارسال کالاهایی با حجم و وزن نسبتا زیاد است.

در آخر لازم به ذکر است که در صورت تمایل به ارسال بار به کویت به روش دریایی، می‌توانید روی کمک آموت حساب کنید. شرکت خدمات بازرگانی آموت با بیش از یک دهه فعالیت در زمینه حمل و نقل بین المللی، قادر به ارائه 0 تا 100 خدمات حمل و نقل دریایی، هوایی و جاده ای با بهترین قیمت و کیفیت است.

اکنون شما عزیزان می‌توانید سوالات و یا تجربیات خود را در زمینه حمل دریایی بار به کویت با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.