نحوه حمل بار با لنج

توسط ادمین
30 ژانویه 2023
1 دقیقه خواندن
حمل بار با لنج

حمل بار با لنج یکی از روش‌های حمل دریایی است که برای نقل و انتقال کالاهای با ابعاد کم، مورد استفاده قرار می‌گیرد. تحویل و حمل بار با لنج از گذشته‌های دور تاکنون وجود داشته و معمولا در سواحل خلیج فارس صورت می‌پذیرد.

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره حمل کالا با لنج کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

درباره حمل کالا با لنج بدانید:

بخش عظیمی از حمل کالا به دبی و امارات با لنج صورت می‌گیرد. زیرا در این نوع حمل تقریبا هیچ محدودیتی بر سر راه بازرگانان نیست و همین امر سبب شده تا کالا و محموله خود را بدون صرف هزینه زیاد در زمان مقرر ارسال و یا دریافت نمایند.

برای حمل بار با لنج می‌بایست محموله و بار را به صورت بسته بندی در اختیار داشته و حمل کنند. افرادی که قصد جابجایی بار با استفاده از لنج را دارند باید از طریق بنادر ایران از جمله بندرعباس، بوشهر، گناوه و … اقدام کنند.

همچنین در صورت تمایل به واردات کالا با لنج می‌توانید کالای سفارشی خود را در هر اندازه، ابعاد و وزن و قیمت از بندر مورد نظر در مبدا به عنوان مثال بندر شارجه در امارات در لنج بارگیری کرده و در یکی از بنادر کشور تحویل بگیرید.

لازم به ذکر است که در این روش، نیازی به پرداخت هزینه‌های گمرکی نیست به همین دلیل هزینه‌های حمل با لنج در مقایسه با سایر روش‌های حمل و نقل دریایی کمتر است و مورد استقبال بازرگانان زیادی قرار گرفته‌ است.

مدت زمان تحویل و حمل بار با لنج

عدم برنامه ریزی درست می‌تواند سبب افزایش هزینه‌های حمل و حتی در بعضی از مواقع باعث از بین رفتن کالا و محموله نیز بشود به عنوان مثال کالاهای فاسد شدنی در صورتی که در زمان مقرر نرسند قطعا فاسد خواهند شد و این امر هزینه‌های زیادی را برای بازرگان خواهد داشت.

  بررسی روش‌ها و نحوه حمل کالا به قطر

مدت زمان لازم برای حمل بار با لنج به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • وضعیت آب و هوا

وضعیت جوی تاثیر بسیار زیادی بر روی مدت زمان حمل کالا با استفاده از لنج دارد. طوفان و باد، زمان ارسال بار با لنج را افزایش می‌دهد.

  • مراحل بارگیری لنج در بنادر مبدا

در هر بندر با توجه به شرایط و تجهیزاتی که دارد ممکن است مراحل بارگیری با بنادر دیگر کاملا متفاوت باشد. حتی با وجود مراحل بارگیری یکسان ممکن است مدت زمان طی شدن مراحل نیز متفاوت باشد.

  • فاصله مبدا تا مقصد

مدت زمانی که برای تحویل و حمل بار با لنج صورت می‌پذیرد بر اساس بنادر مبدا و مقصد و طول مسیر بین این دو بنادر تعیین خواهد شد و عمدتا به همین دلیل است که انتخاب بندر مناسب برای بازرگانان بسیار اهمیت خواهد داشت.

همانطور که بررسی مراحل و مدت زمان بارگیری لنج در بندر مبدا بسیار مورد اهمیت است مراحل ترخیص و تخلیه بار نیز حائز اهمیت است. گاهی ممکن است که تمامی مراحل حمل بار با لنج با موفقیت سپری شوند اما عدم هماهنگی و برنامه ریزی‌های لازم در خصوص مراحل ترخیص و تخلیه کالا در بنادر مقصد باعث شود تمام هزینه‌های حمل بار با لنج هدر برود.

  • نوع لنج و سرعت عمل نیروها

وجود لنجی کارآمد برای تحویل و حمل بار و نیروهای متخصص و تجهیزات موثر در بارگیری و تخلیه باعث خواهد شد که مدت زمان حمل کاهش یابد.

  • کالاهای قابل حمل با لنج

حمل محموله با لنج همانطور که محدودیت گمرکی ندارد معمولا در نوع باری که حمل می‌شود هم محدودیت زیادی نخواهد داشت. بنابراین شما می‌توانید انواع بارها مانند لوازم منزل، پوشاک،مواد غذایی و… را با لنج انتقال دهید در ادامه به معرفی برخی از رایج‌ترین کالاهایی که قابلیت تحویل و حمل بار با لنج را دارند به شما معرفی خواهیم کرد:

  • مواد غذایی
  • لوازم خانگی
  • انواع دستگاه‌های دیجیتالی و الکترونیکی
  • برخی تجهیزات سبک مانند مینی لودر، ماشین‌آلات کشاورزی یا صنعتی و لیفتراک‌های کوچک
  • تجهیزات پزشکی متنوع
  • انواع پوشاک، کیف و کفش
  • عطر و لوازم آرایشی و بهداشتی
  خدمات حمل ریلی به کشورهای عضو گروه اوراسیا

هزینه حمل بار با لنج

در محاسبه هزینه‌های حمل بار با لنج معمولا این عوامل مدنظر قرار گرفته می‌شود:

  • ابعاد و وزن کالا و محموله

ابعاد و وزن کالا به عنوان یکی از اصلی‌ترین ملاک‌ها برای تعیین هزینه‌‍‌های حمل بار در نظر گرفته می‌شود.

  • ارزش کالا

هر چقدر که محموله و بار ارسالی ارزشمندتر باشد حساسیت حمل نیز بیشتر می‌شود و در نتیجه سبب افزایش هزینه حمل بار در لنج خواهد شد.

  • نوع کالا

این که بار و محموله شما جز اقلام فاسد شدنی باشد یا فاسد نشدنی، در تعیین قیمت حمل بار با لنج تاثیرگذار خواهد بود. به طور کلی حمل کالاهایی که شرایط نگهداری آن‌ها خاص است در مقایسه با سایر کالاها بیشتر است.

نتیجه گیری بررسی حمل بار با لنج!

همانطور که در مقاله ذکر کردیم کشورمان ایران به دلیل دسترسی به آب‌های آزاد از جنوب و شمال، امکان حمل بار با لنج را میسر کرده است. این روش از حمل و نقل در تجارت میان ایران و امارات بسیار کارآمد  و موثر بوده است و باعث شده که کالاهای متنوعی بین این دو کشور جابجا شود. حذف هزینه‌های گمرکی و ترخیص کالا یکی از مهم‌ترین مزایا و دلایلی است که باعث شده این روش مورد استقبال بازرگانان قرار بگیرد.

اکنون شما عزیزان می‌توانید سوالات و یا تجربیات خود را در خصوص ارسال بار با لنج با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.